- Park będzie gotowy dla odwiedzających prawdopodobnie wraz z początkiem 2016 r. Ceny biletów są jeszcze nieznane, w związku z tym, że projekt jest jeszcze w realizacji - informuje Małgorzata Lachtara.
Wiadomo już, że w ramach projektu "Z fizyką za pan brat" w Zespole Szkół im. Jana Koszczyc-Witkiewicza zostaną wydzielone dwie sale, w których ma się zmieścić ok. 40 urządzeń optycznych i dźwiękowych. Na zewnątrz, na terenie przed budynkiem szkoły pojawią się cztery urządzenia: Wstęga Möbiusa, iluzja kranu, niemożliwy trójkąt, rura dźwiękowa, a także zegar słoneczny.
- Do każdego z urządzeń będzie dołączona instrukcja, więc każdy na własną rękę będzie mógł dokonywać eksperymentów - tłumaczy Lachtara.
Wśród najciekawszych eksponatów w Parku znajdą się: zabawka "Ptaszek schodzący po słupie", urządzenie ma demonstrować zmianę energii potencjalnej grawitacji na energię potencjalną sprężystości, wodne tornado, służące do demonstracji wirów wodnych, symulator trzęsienia ziemi oraz m.in. Półkule Magdeburskie, zestaw służący do demonstracji ciśnienia atmosferycznego.
Projekt ten jednak zapewne najbardziej cieszy uczniów szkoły im. Jana Koszyc-Witkiewicza w Kazimierzu, którzy to miejsce będą odwiedzać codziennie. - To duże urozmaicenie lekcji, uczniowie na pewno chętniej będą teraz aktywnie uczestniczyć w nauce fizyki. To także duża szansa na nowych uczniów dla naszej szkoły. Młode osoby, które przyjadą zwiedzić park rozrywki, zapewne zainteresuje także nasza szkoła, jako przyszłe miejsce do kontynuowania nauki – tłumaczy dyrektor kazimierskiego Zespołu Szkół, Teodor Józefacki.
Małgorzata Lachtara nie ukrywa, że projekt "Z fizyką za pan brat" jest wzorowany na warszawskim Centrum Nauki Kopernik. - Miejmy więc nadzieję, że kazimierski park rozrywki będzie cieszył się taką samą popularnością.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?