- Ten pomysł pojawił się w okresie wiosenno-letnim. Pomyśleliśmy o tym, że to jest czas, kiedy coraz więcej osób korzysta z komunikacji miejskiej, żeby dojechać na działki. Często są to osoby starsze. W naszych głowach pojawił się pomysł, żeby przeszkolić kontrolerów, którzy mogliby w sytuacjach newralgicznych tym osobom pomóc. Mówię o osobach starszych, ale tak naprawdę chodzi o wszystkich użytkowników naszych autobusów – tłumaczy Ewelina Laxy, rzecznik prasowy MZK w Opolu.
To pierwsze takie szkolenie dla kontrolerów. W zajęciach z pierwszej pomocy uczestniczyło 10 pracowników.
- Uważam, że szkolenie było bardzo potrzebne, aczkolwiek dużo wiedziałam na ten temat, bo córka studiuje medycynę, więc już troszkę liznęłam tego sama - mówi Izabela Wowro, uczestniczka zajęć. – Myślę, że ten temat w pracy nam się przyda. Dowiedziałam się dużo nowych rzeczy. Czasami w autobusie się przydarzy, ze ktoś się przewróci, trzeba ranę zabezpieczyć, czy ktoś ma padaczkę, czy ktoś zasłabnie. Różne są przypadki.
Pamiętajmy, że każdy z nas jest prawnie zobowiązany do udzielenia pomocy osobie potrzebującej. Dlatego dobrze jest być przygotowanym i posiadać wiedzę, jak właściwie zachować się wobec zagrożenia zdrowia lub życia ludzkiego. Tak na wszelki wypadek.
- Ich praca to nie jest udzielanie pierwszej pomocy, ale każdy z nas, gdy do takiej sytuacji dochodzi, ma obowiązek udzielenia pierwszej pomocy, a nasi pracownicy powinni świecić przykładem - dodaje Ewelina Laxy.
Komary - co je wabi a co odstrasza?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?